ΕΛΛΑΔΑ

Κορωνοϊός: Πώς η Κοζάνη οδηγήθηκε σε lockdown

Σε κόκκινο συναγερμό και το «επίπεδο 4» με lockdown για 14 ημέρες βρίσκεται από σήμερα η Κοζάνη, ενώ ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι οι περισσότεροι ασθενείς είναι νέοι.

Στο πώς κατέληξε σε αυτό το σημείο η συγκεκριμένη Περιφερειακή Ενότητα μίλησε ο Δήμαρχος Κοζάνης, Λάζαρος Μαλούτας, μιλώντας το πρωί της Παρασκευής στην τηλεόραση του Σκάι, ενώ χτες το GRTimes.gr κατέγραψε τις πρώτες αντιδράσεις της τοπικής αγοράς η οποία είναι σοκαρισμένη

Όπως ο ίδιος ανέφερε από τις 6.00 το πρωί η εικόνα στην Κοζάνη θυμίζει την εικόνα της άνοιξης της φετινής χρονιάς με το γενικό lockdown σε όλη την χώρα: μάσκα παντού σε όλους τους χώρους και με το λιανεμπόριο στην πλειονότητά του κλειστό.

Ερωτηθείς για την αιτία του «κόκκινου» συναγερμού που σήμανε από χτες ο κ. Μαλούτας απάντησε πως δεν είναι γνωστό τι έφταιξε, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι εδώ και 10 ημέρες τα νούμερα ήταν τσιμπημένα (από μονοψήφιους αριθμούς κρουσμάτων σε διψήφιους), ένα γεγονός που είχε προκαλέσει ανησυχία στην περιοχή.

Στα όριά του το νοσοκομείο

Περιγράφοντας την κατάσταση της περιοχής ο Δήμαρχος Κοζάνης ανέφερε πως το νοσοκομείο Μαμάτσειο έχει φτάσει στα όρια του, καθώς νοσηλεύονται σε αυτό πάρα πολλοί ασθενείς με κορωνοϊό, ενώ φεύγουν ασθενείς και σε άλλες περιοχές. Παράλληλα σημείωσε πως είναι ακόμα πιο δύσκολη η κατάσταση σε συνδυασμό με το γεγονός πως το νοσοκομείο έχει χρόνια προβλήματα, έχει εγκαταλειφθεί για χρόνια στην τύχη του και δεν υποστηρίζεται όπως θα έπρεπε. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαλούτας, το Μαμάτσειο χρειάζεται σημαντική αναβάθμιση και όλα τα προβλήματα συσσωρεύονται το ένα πάνω στο άλλο με συνέπεια να υπάρχει η  σημερινή εικόνα.

Ο ίδιος επεσήμανε πως ο μεγαλύτερος αριθμός των κρουσμάτων ανήκει σε νεαρές ηλικίες δηλαδή είναι κάτω από την ηλικία των 35 χρόνων.

Ο κ. Μαλούτας πρόσθεσε πως από την αρχή της βδομάδας είχε ενταθεί η επικοινωνιακή καμπάνια για τη χρήση των μέτρων προστασίας, ενώ την Τρίτη υπήρξε και σύσκεψη με τους φορείς αλλά μάλλον ήταν αργά όπως σημείωσε ο ίδιος.

Μάλιστα υπογράμμισε πως προσπάθησαν να προσεγγίσουν και να ενημερώσουν τους νέους με πρόσωπα και πράγματα που είναι οικεία σε αυτούς όπως γνωστούς YouTubers.