Η ιστορία μιας εταιρείας που υποσχόταν να «επαναπροσδιορίσει την αστική κινητικότητα» έφτασε οριστικά στο τέλος της, με την δημοπρασία των τελευταίων περιουσιακών της στοιχείων να βάζει την τελική σφραγίδα.
Η Fuell, η ηλεκτρική startup εταιρεία που ίδρυσε ο θρυλικός σχεδιαστής μοτοσυκλετών Erik Buell και κατασκευάζει ηλεκτρικά δίκυκλα (όπως ηλεκτρικά ποδήλατα και ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες), έφτασε και επίσημα στο τέλος της διαδρομής της.
Η Fuell, είχε συγκεντρώσει εκατομμύρια μέσα από crowdfunding καμπάνιες και λάνσαρε ηλεκτρικά μοντέλα όπως τα Flluid και Fllow με στόχο να «επαναπροσδιορίσει την αστική κινητικότητα», ωστόσο κατέληξε σε επίσημη χρεοκοπία τον Οκτώβριο του 2024.
Ύστατο βήμα αποτέλεσε η πρόσφατη δημοπρασία που εκτέλεσε και κατά την οποία τα φιλόδοξα σχέδια της οδηγήθηκαν εν τέλει σε «εκποίηση», με τα δικαιώματα χρήσης του brand, τις πατέντες και την ιστοσελίδα της να πωλούνται συνολικά για ένα ποσό γύρω στα 50.000 δολάρια. Ένας μικρός στόλος ηλεκτρικών ποδηλάτων βγήκε επίσης στο σφυρί, με τα Flluid μοντέλα να εξαγοράζονται σε τιμές από 1.150 έως 1.600 δολάρια και τα πτυσσόμενα Folld να πωλούνται ακόμα και έναντι μόλις 475 δολαρίων.
Συνολικά ,η δημοπρασία απέφερε μόλις 170.000 δολάρια, ποσό που καλύπτει το 2% του σχεδόν 7 εκατομμυρίων χρέους της προς τους πιστωτές.
Μάλιστα, τα δημοσιευμένα στοιχεία δείχνουν ότι η εταιρεία έβγαλε προς πώληση ό,τι μπορούσε να πουληθεί , αφήνοντας εκτός μόνο τα εργαλεία συντήρησης και τις… καρέκλες των γραφείων της.
Οι αγοραστές της δημοπρασίας δεν αποκαλύφθηκαν, αφήνοντας αναπάντητο το ερώτημα αν κάποιο άλλο brand θα προσπαθήσει να αναστήσει τα σχέδια της εταιρείας ή αν τα δικαιώματα αποκτήθηκαν αποκλειστικά για ανταλλακτικά. Δεδομένο αποτελεί, ωστόσο, πως ελάχιστα χρήματα επιστράφηκαν στους πιστωτές, αφού μεγάλος μέρος της είσπραξης απορροφήθηκε από έξοδα, ασφάλειες και την προμήθεια του οίκου δημοπρασιών, που μόνος του έλαβε 38.000 δολάρια.
Για τους υποστηρικτές που είχαν επενδύσει μέσω crowdfunding, το τέλος ήταν πικρό, με αρκετούς να καταγγέλλουν ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα που είχαν προπαραγγείλει έμειναν εγκαταλελειμμένα σε διάφορες αποθήκες.
Το οριστικό φινάλε της Fuell αποτελεί ακόμη ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της κρίσης που περνάει ο κλάδος των e-bikes, ο οποίος μετά την εκρηκτική άνοδο που γνώρισε κατά τα χρόνια της πανδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο, βλέπει την αγορά να εισέρχεται σε φάση «εκκαθάρισης», με πολλές εταιρείες να μην καταφέρνουν να επιβιώσουν στον έντονο ανταγωνισμό και στις νέες συνθήκες της μικροκινητικότητας.
Πηγή: carandmotor