Close Menu
Net-time.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
  • LIFESTYLE
  • TV
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΝΕΑ

Τα άστρα ευθυγραμμίζονται για τρία ζώδια -Τύχη βουνό, ευκαιρίες και αναγνώριση

Τε, 22 Οκτ 2025 16:18

Περιστέρι: Φρίκη! Η στιγμή που η μητέρα είδε το δίχρονο παιδί της κάτω από…(Βίντεο σοκ)

Τε, 22 Οκτ 2025 16:16

Τρίκαλα: Η ιατροδικαστική “μίλησε” για την 54χρονη που δολοφονήθηκε από τον γιο της – Η φρικιαστική αποκάλυψη…

Τε, 22 Οκτ 2025 16:11
Facebook X (Twitter) Instagram
Net-time.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
  • LIFESTYLE
  • TV
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Net-time.gr

Νέα σχολική χρονιά: Αυτές είναι οι τρεις βασικές αλλαγές σε Δημοτικα, Γυμνάσια και Λύκεια.Ποιος είναι ο στόχος των αλλαγών.

Κυ, 4 Σεπ 2022 10:54 ΔΙΑΦΟΡΑ
Facebook Twitter WhatsApp Email Copy Link

Από το νέο σχολικό έτος, που αρχίζει την επόμενη εβδομάδα, τρεις νέοι θεσμοί εισάγονται σε όλα τα Δημοτικα, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας: οι Παιδαγωγικοί Σύμβουλοι/Μέντορες, οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές και οι Όμιλοι.

Οι μέντορες και οι συντονιστές είναι εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονται εκτός διδακτικού αλλά εντός εργασιακού ωραρίου. Όσο για τους Ομίλους, θα λειτουργούν μετά τη λήξη του ημερήσιου προγράμματος ή και κατά τη διάρκεια του Ολοήμερου Σχολείου, χωρίς όμως “να έχουν “φροντιστηριακό” χαρακτήρα, δηλαδή επέκταση, ενίσχυση ή προετοιμασία των μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος”, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης.

Σχετικά με τους νέους θεσμούς, ο κ. Κόπτσης επισημαίνει, ότι “στόχος είναι να αποκτηθεί πρωτίστως μία οργανωσιακή, πολυεπίπεδη και συνεργατική κουλτούρα στα σχολεία, να αναβαθμιστεί το σχολικό πρόγραμμα, να παρασχεθεί μία ποιοτικότερη εκπαίδευση, να εκσυγχρονίσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα, να εξαλείψουμε στεγανά και παθογένειες του παρελθόντος”.

Παιδαγωγικός Σύμβουλος/Μέντορας
Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος/Μέντορας ορίζεται με απόφαση του διευθυντή και αντιστοιχεί ένας μέντορας για κάθε 1 με 8 εκπαιδευτικούς, εξηγεί ο κ. Κόπτσης.

Ο ρόλος του προορίζεται “να εμπνεύσει, να υποστηρίξει νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς και αναπληρωτές έως 5έτη υπηρεσία και να συμβάλλει στην ενσωμάτωση στο σχολικό περιβάλλον”. Για παράδειγμα, ο μέντορας “πληροφορεί και καθοδηγεί τους εκπαιδευτικούς στο διδακτικό κομμάτι, οργανώνει δειγματικές διδασκαλίες, βοηθάει για τον ορθό τρόπο επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες” σημειώνει ο γγ του υπουργείου Παιδείας .

Τα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγεται ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος/Μέντορας είναι τα παρακάτω με μοριοδότηση: Διδακτική εμπειρία, διδακτορικό δίπλωμα, μεταπτυχιακός τίτλος, προηγούμενη θητεία ως μέντορας /σύμβουλος κλπ, πιστοποίηση επιμόρφωσης στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και η ξένη γλώσσα.

Ενδοσχολικός Συντονιστής
Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές είναι όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου, περιγράφει ο κ. Κόπτσης. Συντονίζουν τα της διδακτέας ύλης, υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους ανά ομάδες τάξεων ή ειδικοτήτων, παρακολουθούν και εποπτεύουν τον συντονισμό της διδακτέας ύλης, σχεδιάζουν και οργανώνουν διδασκαλίες, εξηγεί.

Επίσης, “εισηγούνται καινοτόμα προγράμματα, παρακολουθούν και εποπτεύουν τις διαδικασίες αξιολόγησης μαθητών, οργανώνουν συναντήσεις εκπαιδευτικών για επίλυση εκπαιδευτικών και διδακτικών θεμάτων”.

Για 1-10 τμήματα προβλέπεται ένας συντονιστής τάξης και εφόσον υπάρχουν τουλάχιστον 3 εκπαιδευτικοί ειδικότητας για το Δημοτικό και 4 για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προβλέπεται και ένας συντονιστής ειδικοτήτων.

Ο κ. Κόπτσης σημειώνει, ότι οι Μέντορες μπορούν να αναλαμβάνουν και καθήκοντα Ενδοσχολικών Συντονιστών.

Όμιλοι
Οι Όμιλοι συγκροτούνται μετά από απόφαση του διευθυντή του σχολείου και εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων ή από πρόταση εκπαιδευτικών, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γγ του υπουργείου Παιδείας.

Κάθε Όμιλος έχει 6-12 μαθητές, ενώ μπορούν να αποτελούνται και από μαθητές διαφόρων σχολείων.

Έχουν ως αντικείμενα σχετιζόμενα με αθλητισμό, τέχνες, χορό, εικαστικά, μουσική, ρομποτική, επιχειρηματικότητα, διδακτικά αντικείμενα.

Το γνωστικό αντικείμενο, τονίζει ο κ. Κόπτσης, θα πρέπει να ανταποκρίνεται κατά το δυνατόν στα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών, “χωρίς οι διδάσκοντες/διδάσκουσες να παραγνωρίζουν το περιεχόμενο και τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις των διδασκόμενων μαθημάτων, σύμφωνα με το αναλυτικό τους πρόγραμμα”.

Οι παραπάνω καινοτομίες, υπογραμμίζει ο κ. Κόπτσης, αποσκοπούν “ώστε το σχολείο να γίνει ενδιαφέρον, δημιουργικό, ευχάριστο, χρήσιμο, χρηστικό, αποτελεσματικό και αποδοτικό”.

«Είναι Αλλαγές αλλαγών. Αυτές βασικές γυμνάσια Δημοτικά Διάφορα Λύκεια.Ποιος στόχος σχολική τρεις χρονιά
Είμαστε και στο Google News: Ακολουθήστε μας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τα άστρα ευθυγραμμίζονται για τρία ζώδια -Τύχη βουνό, ευκαιρίες και αναγνώριση
Τε, 22 Οκτ 2025 16:18
Περιστέρι: Φρίκη! Η στιγμή που η μητέρα είδε το δίχρονο παιδί της κάτω από…(Βίντεο σοκ)
Τε, 22 Οκτ 2025 16:16
Τρίκαλα: Η ιατροδικαστική “μίλησε” για την 54χρονη που δολοφονήθηκε από τον γιο της – Η φρικιαστική αποκάλυψη…
Τε, 22 Οκτ 2025 16:11
Αυτός είναι ο υφυπουργός που ο 24χρονος ανιψιός του παραδόθηκε για τη δολοφονία έξω από κλαμπ στο Περιστέρι
Τε, 22 Οκτ 2025 14:22
Τα 4 ζώδια που εκπέμπουν αρνητική ενέργεια -Είναι τοξικά! Μακριά…
Τε, 22 Οκτ 2025 13:06
Τα 4 ζώδια που πάντα βρίσκουν λύση σε κάθε πρόβλημα – Το σύμπαν τα ακούει
Τε, 22 Οκτ 2025 13:03
Facebook X (Twitter) Pinterest Vimeo WhatsApp TikTok Instagram

Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232108

  • TAYTOTHTA
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
© 2025 net-time.gr

Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για να αναζητήσετε . Πατήστε Esc για ακύρωση.