Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει τη δημιουργία κοινής βάσης δεδομένων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την καταμέτρηση των χιλιομέτρων κατά τους ελέγχους ΚΤΕΟ των αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τις Βρυξέλλες, η εισαγωγή ενός τέτοιου μέτρου θα συμβάλει στην καταπολέμηση του «πειράγματος» των οδομέτρων, τακτική που αποσκοπεί στην απόκρυψη των πραγματικών χιλιομέτρων που έχει «γράψει» ένα αυτοκίνητο, εξαπατώντας ουσιαστικά τους αγοραστές.
Η πρόταση αποτελεί μέρος ενός νέου πακέτου μέτρων που στοχεύουν στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, στη μείωση της ρύπανσης στις οδικές μεταφορές αλλά και στην αντιμετώπιση διάφορων τύπων απάτης στον τομέα των αυτοκινήτων.
Η επίσημη καταγραφή των χιλιομέτρων που έχει γράψει ένα αυτοκίνητο θα επιτρέψει μία κοινή βάση δεδομένων μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με το πείραγμα των μετρητών από τους επιτήδειους με σκοπό να παραπλανήσουν τους αγοραστές να γίνεται πιο δύσκολο.
Ορισμένες χώρες της Ε.Ε. καταγράφουν ήδη τα χιλιόμετρα των αυτοκινήτων σε εθνικές βάσεις δεδομένων. Αυτό ισχύει και για το Βέλγιο, όπου το σύστημα Car-Pass αποτελεί σημείο αναφοράς στον τομέα αυτό, καθώς το εν λόγω έγγραφο, το οποίο ενημερώνεται σε κάθε τεχνικό έλεγχο, πρέπει να παραδίδεται στον αγοραστή από τον πωλητή του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Στη Γαλλία, τα χιλιόμετρα των οχημάτων καταγράφονται επίσης κατά τον έλεγχο ΚΤΕΟ, και ο πωλητής έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί τη συγκεκριμένη πληροφορία με τον αγοραστή, αν και η νομοθεσία δεν τον αναγκάζει.
Στην πράξη, κατά τη διάρκεια των τεχνικών ελέγχων, κάθε σημείο ελέγχου στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. θα υποχρεούται να σημειώνει τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στον οδομετρητή του οχήματος σε μια εθνική βάση δεδομένων.
Αυτές οι πληροφορίες θα εισάγονται σε έναν ευρωπαϊκό φάκελο κάθε φορά που το όχημα αλλάζει χέρια. Αυτός ο φάκελος θα είναι διαθέσιμος στις αρμόδιες αρχές (ή ακόμη και σε οποιονδήποτε ενδεχόμενο αγοραστή) σε οποιαδήποτε από τα 27 κράτη-μέλη.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Επιτροπής, «η καταπολέμηση της απάτης με τους οδομετρητές είναι κρίσιμη τόσο για την προστασία των καταναλωτών όσο και για τον δίκαιο ανταγωνισμό στο εμπόριο οχημάτων. Η επέκταση του μέτρου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο θα συμβάλει στον περιορισμό του πειράγματος των χιλιομέτρων τόσο στις εθνικές όσο και στις διασυνοριακές πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων».