Ντόμινο πτωχεύσεων στη Γερμανία, με τελευταίο «θύμα» να είναι εταιρεία κατασκευής πολυτελών μοντέλων περιορισμένης παραγωγής με ιστορία δεκαετιών.
Η Isdera AG, ο εμβληματικός Γερμανός κατασκευαστής πολυτελών και περιορισμένης παραγωγής σπορ αυτοκινήτων, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στις 11 Απριλίου 2025 στο Πρωτοδικείο του Σααρμπρύκεν. Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί ένα πιθανό τέλος για μια μάρκα που, αν και ποτέ δεν στόχευσε στη μαζική παραγωγή, έμεινε χαραγμένη στη μνήμη των φίλων της αυτοκίνησης για την τεχνολογική της τόλμη και τον σχεδιαστικό της χαρακτήρα.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1982 από τον πρώην μηχανικό της Porsche, Eberhard Schulz, και καθιερώθηκε ως ένας boutique κατασκευαστής αυτοκινήτων, δίνοντας έμφαση στην τεχνολογική αρτιότητα, τον σχεδιαστικό αυθορμητισμό και την αποκλειστικότητα.
Μοντέλα όπως ο Autobahnkurier 116i και ο Imperator, εξοπλισμένα με ισχυρούς κινητήρες Mercedes, έφτασαν να πωλούνται έως και 400.000 ευρώ. Παρόλα αυτά, η εταιρεία δεν κατάφερε ποτέ να οικοδομήσει μία βιώσιμη οικονομική βάση, παραμένοντας σε έναν διαρκή αγώνα μεταξύ πάθους και πραγματικότητας.
Η μεταφορά της έδρας στο Σααρλαντ το 2024 δεν αποδείχθηκε σωτήρια. Οι λόγοι της οικονομικής κατάρρευσης δεν έχουν ακόμη δημοσιοποιηθεί, ενώ δεν έχουν υπάρξει πληροφορίες για τον αριθμό εργαζομένων ούτε για πιθανά σχέδια διάσωσης ή αναδιοργάνωσης. Προσωρινός διαχειριστής της πτώχευσης έχει οριστεί ο νομικός Thomas Becker, με στόχο την αξιολόγηση και ενδεχομένως την εκκαθάριση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.