Close Menu
Net-time.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
  • LIFESTYLE
  • TV
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΝΕΑ

Συντάξεις: Ποιοι παίρνουν το επίδομα των 300 ευρώ – Τα νέα κριτήρια

Κυ, 14 Ιούν 2026 00:09

Ελλάδα: Αυτός ο Δήμος χορηγεί επίδομα 150 ευρώ για το καλοκαίρι – Πώς κάνετε αίτηση

Κυ, 14 Ιούν 2026 00:06

Ζώδια 14/06: Αυτά τα ζώδια “μαγνητίζουν” την τύχη την Κυριακή – Τέλος στις σκοτούρες και το άγχος

Κυ, 14 Ιούν 2026 00:03
Facebook X (Twitter) Instagram
Net-time.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
  • LIFESTYLE
  • TV
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Net-time.gr

Μεγάλη μελέτη για διατροφή και κορωνοιό.Πόσο επηρεάζουν οι διατροφικές συνήθειες τη πιθανότητα μέτριας ή βαριάς νόσησης.

Πα, 4 Μαρ 2022 16:50 ΔΙΑΦΟΡΑ
Facebook Twitter WhatsApp Email Copy Link

Δύο μεγάλες μελέτες, που δημοσιεύτηκαν στα διεθνή επιστημονικά περιοδικά BMJ Nutrition Prevention and Health και Gut, διερεύνησαν το ρόλο των διατροφικών συνηθειών σε σχέση με την πιθανότητα μέτριας ή βαριάς νόσησης από κορονοϊό.

Η πρώτη μελέτη συμπεριέλαβε σχεδόν 3.000 πρώτης γραμμής εργαζομένους στον τομέα της υγείας από 6 χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Μεγάλη Βρετανία, ΗΠΑ) που εκτίθενται σε COVID-19 καθημερινά. Από τους συμμετέχοντες, προέκυψαν 568 κρούσματα COVID-19.

Μεταξύ των 568 περιπτώσεων, 138 άτομα είχαν μέτρια ως σοβαρή COVID-19. Διαπιστώθηκε ότι όσοι από τους συμμετέχοντες ακολουθούσαν υγιεινή διατροφή με βάση κυρίως τις φυτικές τροφές είχαν 73% λιγότερες πιθανότητες να νοσήσουν από μέτρια ή σοβαρή COVID-19 (OR 0.27, 95% CI 0.10 ως 0.81).

Όσοι ακολουθούσαν διατροφή πλούσια σε ψάρια και φυτά είχαν 59% λιγότερες πιθανότητες (OR 0.41, 95% CI 0.17 ως 0.99). Από την άλλη, όσοι ακολουθούσαν μια δίαιτα υψηλή σε ζωικές πρωτεΐνες και λιπαρά παρουσίασαν περίπου 400% υψηλότερες πιθανότητες να νοσήσουν από μέτρια έως σοβαρή COVID-19 (OR 3.86, 95% CI 1.13 ως 13.24).

Η δεύτερη μελέτη συμπεριέλαβε δεδομένα από περίπου 600.000 ανθρώπους που νόσησαν με COVID-19 από τη Μεγάλη Βρετανία και τις ΗΠΑ. Οι πληροφορίες διατροφής συλλέχθηκαν για την προπανδημική περίοδο χρησιμοποιώντας ένα σύντομο ερωτηματολόγιο συχνότητας και ποιότητας τροφής, που δίνει έμφαση σε υγιεινές φυτικές τροφές, όπως φρούτα ή λαχανικά.

Στατιστικά μοντέλα χρησιμοποιήθηκαν για τον υπολογισμό του κινδύνου και της σοβαρότητας της COVID-19, που ορίστηκαν χρησιμοποιώντας έναν αλγόριθμο βασισμένο στα συμπτώματα ή στη νοσηλεία με ανάγκη για οξυγόνο. Οι ερευνητές βρήκαν κάτι παρόμοιο με την πρώτη μελέτη, ότι δηλαδή όσοι ακολουθούσαν μια υγιεινή διατροφή με βάση τα φυτά είχαν 41% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν σοβαρή COVID-19.

Συγκεκριμένα, σε σύγκριση με τα άτομα στο χαμηλότερο τεταρτημόριο της βαθμολογίας δίαιτας η υψηλή ποιότητα διατροφής συσχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο για COVID-19 (HR 0,91, 95% CI 0,88 ως 0,94) και σοβαρή COVID-19 (HR 0,59, 95% CI 0,47 ως 0,74).

Τι εννοούμε ακριβώς με τον όρο φυτική διατροφή; Είναι η δίαιτα που περιέχει κυρίως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια, προϊόντα δηλαδή που είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στη μορφή με την οποία προέρχονται από τη γη, τη φύση. Οι τροφές αυτές όχι μόνο έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε ουσίες που προκαλούν διάφορες ασθένειες, αλλά περιέχουν και χιλιάδες άλλες προστατευτικές ουσίες, όπως φλαβονοειδή, καροτενοειδή, ρετινόλες, λυκοπένιο με αντικαρκινικές, ανοσοενισχυτικές και αντιγηραντικές ιδιότητες.

βαριάς διατροφή διατροφικές Διάφορα επηρεάζουν κορωνοιό.Πόσο μεγάλη Μελέτη: μέτριας νόσησης πιθανότητα συνήθειες
Είμαστε και στο Google News: Ακολουθήστε μας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Συντάξεις: Ποιοι παίρνουν το επίδομα των 300 ευρώ – Τα νέα κριτήρια
Κυ, 14 Ιούν 2026 00:09
Ελλάδα: Αυτός ο Δήμος χορηγεί επίδομα 150 ευρώ για το καλοκαίρι – Πώς κάνετε αίτηση
Κυ, 14 Ιούν 2026 00:06
Ζώδια 14/06: Αυτά τα ζώδια “μαγνητίζουν” την τύχη την Κυριακή – Τέλος στις σκοτούρες και το άγχος
Κυ, 14 Ιούν 2026 00:03
Αθήνα: Σοκαριστικό περιστατικό! Ποιος είναι ο 35χρονος που εκτέλεσαν εν ψυχρώ μπροστά στα μάτια των περαστικών;
Κυ, 14 Ιούν 2026 00:00
Αυτά τα 4 ζώδια θα δουν τις επιθυμίες τους να πραγματοποιούνται το επόμενο διάστημα – Έφτασε επιτέλους η ώρα
Σα, 13 Ιούν 2026 19:21
Σίνδος: Φρικιαστικό εργατικό δυστύχημα 56χρονης – Έτσι έμαθε ο σύζυγός της το τραγικό της τέλος…
Σα, 13 Ιούν 2026 19:09
Facebook X (Twitter) Pinterest Vimeo WhatsApp TikTok Instagram

Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232108

  • TAYTOTHTA
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
© 2026 net-time.gr

Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για να αναζητήσετε . Πατήστε Esc για ακύρωση.